"Kirkkomme on luopumassa apostolisesta uskosta"

Kirkkoherra ja ekumeniikan dosentti Sammeli Juntunen kirjoittaa Kotimaan blogisivulla Apostolisesta uskontunnustuksesta ja Helsingin piispanvaalista:

“Huudan avuksi ekumeenista yhteisöä. Tulkaa hyvät ortodoksit ja katoliset ja helluntailaiset auttamaan! Kyseenalaistakaa ekumeeninen yhteistyö kirkkomme kanssa, jos se on perusasioissa näin levällään. Niin kuin me kaikki tiedämme, oppi Kristuksen persoonasta, ei ole ”sallittua erilaisuutta”, ei ainakaan, jos hänen neitseellinen syntymänsä kielletään sanomalla, että ”on toissijainen kysymys, kuka on koskenut keneen”. Me olemme muuttumassa kansankirkolliseksi ideologiaksi, kertokaa se meille, ettei niin kävisi!

Sillä kyse on soteriologiasta, siitä, onko Jumala ihan oikeasti tullut lihaksi. Älkää antako sormienne läpi mennä noin halpa kielellinen venkoilu, vaikka se ehkä meidän kirkkomme johdon ja äänestäjien sormien läpi meneekin.”

Hänen sanoihinsa on helppo yhtyä! Ehkä joku saattaa ajatella että Sammeli ampuu yli. Kirkollista keskustelua viime vuosina seurannut on eri mieltä. Edellisessä piispanvaalissa kuulimme “I used to believe”. Kuinka usein olemmekaan kuulleet juuri tuon “uskontotuuden”: se ei ole biologiaa, vaan…

Samasta aiheesta on jo vuosikausia esitetty kaikkea muuta kuin kristillistä teologiaa. Helsingin piispan vaali on taas kerran nostanut kysymykset pintaan. Hyvä, Sammeli, kun arvovallallasi puutuit tähän asiaan!  

Lue Sammeli Juntusen koskettava juttu kirkkomme kipeästä aiheesta Jeesuksen neitseellisestä syntymästä!

http://www.kotimaa24.fi/blogit/uusimmat/article/?bid=333&id=6751

1 tanke kring ”"Kirkkomme on luopumassa apostolisesta uskosta"

  1. Voimaa ja siunausta toivotaan Jeesuksen Nimessä kaikille kirkkokunnissa Jumalan Sanaa saarnaaville ja tekeville taistelijoille jotka eivät luovu uskostaan eivätkä peräänny paikaltaan loikkien pois sammakon lailla oiketeutusta asemastaan niin kuin "entinen pappi" joka vielä lihan kuormituksen alaisena harrastaa Uskon Ja Sanan joka vapauttaa vaikka oma vaellus on toivottua raadollisempi. JOS EI TEOLOGINEN TAISTELU HERÄTTÄÄ "ANSANKIRKKOA" niin meillä on
    Hyvä varoituksen ja herätyksen kello meidän ajallamme… jos ei nyt uutisia muuten vaan katso ja tutkiskelee Sanan valossa… Nimittäin olisi hyvä että huomaisimme että antiikin ajan kauhistukset jotka eivät tietääkseni edes raamatussa mainittu taas vallitsevat (PUHUN esim Lasten häpäisemistä tavalla tai toisella) mikä ei ole mikään "Filia" vaan demooninen tapa valmistaa porttoja ja miehimyksiä,haureudentekijöitä sun muita kauhistuksia langenneelle ihmiskunnalle nautinnolliseksi "ruoaksi".
    Tiedän Henrikin jalkautuneen kaupungissaan monena vuotena ja siellää nähneen eri lailla vieteltyjen entisiä kristinuskon nuorten ja lasten menoa. Ja siitä annammme kiitoksen että hän vielä tahtoo puhua Jumalan Sanaa ja yhteydestä tänä myöhäisenä aikana. Älkää päästäko maallistuneet eikä jumalattomuuden kansanvalloittajat(nikolaitat) vääräällä armeliaisuudella kansan keskelle.
    HERRA, LÄHETÄ TYÖNTEKJÖITÄ VIELÄ MAAILMAAN JA KIRKKOIHIN KUN NYT EMME VIELÄ SAA EDES KUOLLA!!!+ yst terv. Ulrik Fagerholm

Kommentarer inaktiverade.